Open Podium Poëzie Maastricht: initiatief van Lonneke ten Hooven

Open Podium Poëzie Maastricht is een initiatief, opgezet door Lonneke ten Hooven in 2014. Het is geboren uit liefde voor de poëzie.

Open Podium Poëzie Maastricht  is een initiatief, opgezet door Lonneke ten Hooven in 2014. Het is geboren uit liefde voor de poëzie en het delen ervan met gelijkgestemden. Werkzaam in een wijnbar, kreeg Lonneke het idee om avonden te organiseren aldaar om mensen de gelegenheid te geven op een informele, ontspannen manier poëzie met elkaar te delen. Inmiddels zijn er meer dan 20 evenementen geweest, steeds met wisselende dichters en muzikanten. Iedereen is welkom om iets voor te dragen in eender welke taal of dialect.

Sinds 2018 is OPPM onderdeel van Stichting Pem, waarmee zij haar activiteiten vorm kan geven.

Open Podium Poëzie Maastricht (Open Stage for Poetry Maastricht) is a concept, initiated by Lonneke ten Hooven in 2014. It has been developed out of love for poetry and for sharing it with like-minded people. Working at a wine bar, Lonneke had this idea of organising evenings there to give people the opportunity to share poetry in an informal, relaxed way. In the meantime, there have been over 20 events, each one with different poets and musicians. Everyone is welcome to recite something in any language or dialect.

Since 2018, OPPM is part of foundation ‘Stichting Pem’, with which it can shape its activities.

Lonneke & Co.

www.facbook.com/openpodiumpoeziemaastricht